Curacao Blue Bay

9 september 2014 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De wekker gaat en er is geen haast, op ons elven dertigste maken we ons klaar om naar het vliegveld te gaan. De huurauto was snel afgeleverd, de weg naar Alamo liep perfect alles is goed aangegeven en onze navigatie met oude kaarten 2011 voldoen perfect.Let wel ze zijn bezig met de snelweg richting the Key's

Vanmorgen ging het inchecken gemakkelijk en de vlucht van Miami naar Curacao liep gesmeerd. We moesten uitwijken i.v.m. storm op de Oceaan en waren 20 minuten eerder op de plek van bestemming. Wat heet uitwijken?

Het kleine vliegveld Hato Curacao is een verademing het kan allemaal niet missen.
Het aardige personeel begeleid je netjes naar de uitgang.

De huurauto opgehaald bij Alamo (via Sunnycars kost iets minder en extra gratis banden- en glasverzekering) die door de zon en zeelucht al behoorlijk aftands eruit zag, terwijl de auto nog maar 40.000km had gereden. Karrend naar Ban Topo waar de eigenaresse ons tijdelijk voor één nacht naar Bleu Bay Hotel bracht. Achter haar Jeep aan reden we naar Blue Bay Hotel. Dit was in verband met een overboeking, maar dit hadden ze ons al vroegtijdig gezegd. De eigenaresse van Ban Topa wat ontmoeting betekend is uitermate behulpzaam. Een welkomst drankje genomen en het luxe appartement bekeken. De eigenaresse van Ban Topa is ook weddingplanner die op Bleu Bay vaak op het strand het feest organiseert. Wij hebben zo'n feest gezien ....... wauw erg mooi en romantisch.

Bleu Bay is een resort en groot van opzet, omdat het laagseizoen is, is het er niet druk. Het appartement wat we kregen had uitzicht op de zee. Het ziet er goed uit. Zij hebben een erg mooi strand gemaakt met kokospalmen, waarvan er één nog geen meter van Marianne viel. Wel vreemd want ze zitten stormvast aan de boom. De kleurrijke vogels vliegen heen en weer om je heen. Het is er goed vertoeven. De pasta Alfredo was ook erg lekker. Terug naar het appartement welke met alle luxe is voorzien, gingen we ons even opfrissen en s' avonds nog even een wandeling gemaakt en een Frappe gedronken.

Morgen naar Ban Topa we zijn beniewd .. Kan het nog beter???

groetjes M&A

1. Jolanda: