De hete dag en de avond valt in in St Michiel

14 september 2014 - Sint Michiel, Nederlandse Antillen

De temperatuur stijgen met het uur. De auto gaf vandaag 36 graden aan. (laten we maar 34 - 35 graden zeggen). Alle uitrustingen bij elkaar verzameld, want op het onverwachte moet men zich voorbereiden. Stel je voor er zijn dolfijnen in een baai, je weet immers maar nooit. (De kans in Florida is groter). Aan de niet toeristische kant van het eiland hebben we met onze auto door behoorlijke onverharde wegen gereden. Na kilometers te hebben gereden in een door godverlaten landschap konden we de laatste twee kilometers met onze auto niet aan. De weg werd te ruw voor een 2WD. Er zat niets anders op dan terug te keren.

Verder hebben wij ook een bezoekje gebracht aan een struisvogelfarm, we zijn niet de "unimog" auto gestapt voor ons was het te warm en erg afgezaagd om met 12 andere toeristen stijf tegen elkaar te zitten rijdend door een dor, droog met hekwerk afgezet landschap om alleen maar struisvogels te zien. Maar velen die dit wel leuk vinden moet dat vooral doen. Wel erg goede cappuccino en een leuke winkeltje.

De ietsje verder  gelegen St Jorisbaai geven kleurrijke kite-surfers een show weg. Met hoge sprongen en draaiingen in de lucht komen ze weer terecht in de golven en ze blijven nog staan ook. Buggy's rijden je voorbij door het landschap evenals de Quad's. Deze baai staat bekend omdat hier (rond 12:00) de wind draait.

Helaas was de bekende kruidentuin gesloten, met de Antilliaanse Klazien uit Zalk.

Langs de stranden van Willemstad zijn we naar Otrobanda gegaan. Deze bekende wijk is opgeknapt, dat wil zeggen het casino en hotelgedeelte. Hier had ik meer van verwacht, vooral omdat woonwijken zouden worden of waren opgeknapt, dit is helaas niet geheel gebeurt. Alles voor de imago building en de show, zodat de toerist wordt gelokt naar deze gebouwen. Wel is de Dutchstreet volgens veel Antillianen de etens straat van Willemstad. Het authentieke Curaçao heeft soms te veel een sausje uit Nederland gekregen, daar waar de euro's rollen. Willemstad is een mooie kleurrijke gezellige stad.Toch zijn we uit eten geweest naar de vissershaven van St. Michiel. Hier viert de Antilliaan onvervalst zijn feest. Live muziek draagt daar in het weekend de klanken over de Oceaan. In het donker is het gezellig en de mensen komen uit de huizen en lopen naar het "plein" . Jong en oud is hier gezellig samen. De zon gaat langzaam onder in het vissersdorp. Wij zitten bij Octopus dit is een lokaal restaurant met een vlonder welke deels is overkapt met palmbladeren. De eigenaresse serveert voor ons specialiteiten uit de slaventijd. Gezellig legt ze uit wat het is en ze wil graag dat we langer blijven. (dus een "afzakkertje" genomen) Na de zon te hebben zien zakken in de oceaan, zien we tussen de dobberende bootjes vissen uit het water springen en maken Pelikanen mot om de beste plek voor vannacht op de dobberende bootjes. Na de sterren te hebben gezien en de maan alles opnieuw laat aan schijnen keren wij moe maar voldaan terug naar Ban Topa wat maar een paar kilometer hiervan vandaan was.

....

groetjes

@ De Amelsvoortjes, al weer terug uit Portugal?

@ Anton en Linda, Ascension is nu particulier bezit en op afspraak te bezichtigen.
    mariniers zijn er nog evenals veel Helikopters.

@ faceboek lezers en anderen bedankt voor de reacties

1. Marja Euverman:
    15 september 2014
    Hallo,
    Na zo de verhalen iedere keer te hebben gelezen, valt mij op dat jullie ontzettend veel zien, reizen, en naar mijn idee, zoals je nu schrijft moe maar voldaan zijn.
    Hoop dat jullie straks aan het eind van de vakantie toch ook wel heerlijk uitgerust en ontspannen terug keren, en niet het gevoel hebben dat je nodig eens weer op vakantie moet om uit te rusten,hihi.
    Maar aangezien de vliegtijden die jullie nog voor de boeg hebben, moet je dan maar een oogje dicht knijpen.
    Wens jullie voor de laatste dag op Curacao nog veel plezier.
    Geniet ervan!!
  2. Frank en Diana:
    15 september 2014
    Hi there!
    We hebben een paar dagen niet de kans gekregen om jullie reislog te bekijken, maar vanavond even lekker alles weer gelezen. Alex; wat schrijf je ontzettend leuk, en Marianne; je plaatst de prachtigste foto's en filmpjes. Wát een teamwork! Genoten van jullie prachtige verhalen en foto's/filmpjes. Jammer dat de vakantie er al weer bijna opzit. Maar gelukkig kunnen jullie terugkijken op een fantastische reis, vol met indrukwekkende ervaringen! Goede terugreis gewenst!