Cocoa Beach met een wazige sunrise en föhnwind Miami.

8 september 2014 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Omgeving LantanaWahasso (Juno Beach)

Het hotel in Cocoa Beach (International Palm Resort) was minder dan de vorige hotels, een kwastje verf en onderhoud zou dit hotel goed doen. Een koelkast die geluid maakte als een oude diesel die om het kwartier een schot loste. Matrassen waarvan de veren kraakte en als je te veel aan een kant ging liggen viel men eruit. Zo ook deze ongelukkige, Marianne die in de badkamer was maar denken dat dit weer de koelkast was, maar die had ik al uitgezet. De lakens waren tot op de draad na versleten het was nog net geen gehaakte sprei uit de jaren vijftig.  De airco zit ongelukkig en blaast tegen het bed aan. Nee we hebben beter gezien, maar het was wel redelijk schoon. s' Morgens vroeg opgestaan om de zonsopkomst te bewonderen. Het fotograferen van deze zonsopkomst was moeilijk. De eerste foto's waren allen wazig dat was balen dus gewoon maar het schouwspel aanschouwen. Totdat Marianne er achter kwam dat de foto's wazig waren door condensvorming op de lens. Gewoon poetsen en dus als nog ..... foto's gemaakt. Als het ware dat de zon nu iets hoger stond. Teruglopend naar de auto slaakte Marianne een kreet die men in Europa nog heeft moeten kunnen horen. "Daar liep iets kort voor mij!!!" Het was een (racoon) wasbeer die van schrik stilstond en er vervolgens snel vandoor ging. O ja en ik weet dat ik leef..... want mijn hart ging te keer door die kreet van Marianne.

Dus op naar Juno beach. Deze kustlijn staat bekend als nestgebied voor de Leatherback en loggerhead turtle. (Schildpad).
Rijdend daar naar toe kwamen we erachter dat we ons niet hadden uitgecheckt, dat kwam door de mooie zonsopkomst. Wij gaan ze wel bellen als we een ontbijt adresje vinden, was ons motto.

We kwamen uit bij Wahasso Beach net ten noorden van Juno beach. Het bezoekerscentrum van dit kustgebied zat nog dicht, hier kun je mee met een ranger die om middernacht met bezoekers de nesten gaat bezoeken. Dan komen meestal de schildpadden aan wal om eieren te leggen of komen de jongen uit. Bij Wahasso stond een typisch Amerikaans gebouwtje waar je kunt ontbijten. Dit is veel leuker dan in de hotels en voor ons een reden te meer om geen ontbijt te nuttigen in de hotels m.u.v. Outtrigger Beach Resort. Eerst maar even over het strand lopen, en ja hier worden tientallen schildpad nesten afgeschermd met afzetlint. Er zijn weinig toeristen en dus meer lokale bevolking die hier aan het vissen zijn. Sommigen vissen hier met een harpoen of speer om de grote platvissen te vangen. Neem maar aan dat dit kneiters zijn, sommige zo groot als een salontafel. (Visserslatijn)?. Bij Penny Hill Subs zijn we de winkel ingelopen, hij heeft van alles van visgerei tot noem het maar. Met Penny, een vrolijke spraakzame gast kwamen we in gesprek aan hem vertelden we dat we vergeten waren om uit te checken. Hij pakte de telefoon belde het hotel deed ons verhaal en gaf ons de telefoon, we hoefde alleen nog maar te bevestigen dat wij het waren. Aan Penny vroegen wij wat voor ontbijt hij serveerde. Tja.... toen begon de proefsessie, we moesten van alles proberen vooral de lokale Southern Style ontbijt producten. Geweldig hoe deze man vol antousiasme en passie zijn producten aan prijste. We kregen een pallet met alles erop. Maar voordat we naar buiten wouden om lekker in de zon te gaan ontbijten. Kregen een pen, flesoperner en tandenflos doosje mee. Uitzwaaiend en zijn levensverhaal rijker zeden we verder.  (Penny Hill Subs, 1840 Wahasso Beach Rd. Wahasso Fl, 32963). Hij heeft ook een zaak in Juno waar zijn vrouw de toko al 20 jaar beheert.

Onderweg naar Palm Beach zijn wij bij een geweldig mooi oud restaurant gaan zitten. Aan the waterfront side zaten we op de eerste rij, hier lopen ze in en uit, het verbaasd ons dat dit niet in de reisboekjes staat. The old key lime house heeft de lekkerste key lime pie die men maar kan krijgen met een Florida styling zoals het hoort.

Bij Palm Beach zijn we naar Worthstreet geweest, daar waar de rijken der aarde shoppen. Het heeft een beetje Rodeo drive gehalte. Aan deze straat zitten veel Spaanse hofjes die erg leuk zijn.

Met twee dom dwaze bewust opgezette blikken zijn wij het enorm grote terrein van The Breaker hotel opgereden. Dit is één van Amerikaans bekendste en duurste Hotels. De bewaker vroeg of we gingen inchecken, ik vertelde hem  (in Duits Engelse uitspraak alla Schwarzenegger) dat we ons vergist hadden en zouden omdraaien, maar dat duurde natuurlijk langer dan normaal. (Haha).  In Fort Launderdale hebben we het kanalenstelsel bekeken van de jetset. Villa's met grote boten bij huis. Ons viel op dat veel rijken zich afzonderen in getto's met hekwerk en beveiliging, bang voor in hun ogen de boze buitenwereld. Het is maar hoe je het wild zien. Criminelen, gekken en gevaarlijke dieren zet je immers ook achter hekwerk. Toch zien Palm Beach en Fort launderdale er erg mooi uit met veel palmen en een mooie Ocean drive. In Fort Launderdale heb je ook eet en drinkgelegenheden aan de Oceaan. Dit vind je in de USA niet echt vaak. Logisch dat de Amerikaanse jeugd hier graag vertoeft. De stranden zien er leuk uit met bad gasten en afgezetten schildpad nesten naast elkaar. Hier gaat men met respect om met de natuur. The Law is the Law !!! Dus je denk wel even na voordat je uit de band wilt springen nabij de nesten. Maar de US jeugd zijn droepies vergeleken met sommige Europese jongeren. The Law is the Law !!! Volgens mij kent men in Florida nog de doodstraf, en boetes kunnen hier ongekend hoog zijn.

En nu terug naar Miami Beach want we willen nog even in de Oceaan zwemmen nabij de bekende kleurrijke baywatch hokjes. Het is dicht bij en er heerst hier en in Miami een warme föhnwind.

Groetjes Mariane en Alex

Terug in Miami, want onze florida ronde zit er bijna op en  we hebben nog een halve middag en avond voor de boeg.  Aangekomen in het hotel stonden hier  drie Nederlandse stagelopers bij de receptie ons op te wachten. We hebben nog even gezellig gebabbeld en ook verteld dat onze dochter de TIO heeft gedaan. Helaas moesten ze ons mededelen dat de kamer niet gereed was, dus dan maar een gratis upgrade. ....niet verkeert hoor. Oceanview op de hoogste verdieping met zich op Downtown, Miami skyline en de Atlantische Oceaan. Zwemkleding aan en nog gauw even in de Atlantische oceaan gezwommen. De auto konden we net naast hotel kwijt op een parkeerplaatsje wat ons $20,-- parkeergeld bespaarde. Betaal liever $3.-- dan $23,-- en vanuit de hotelkamer konden we de auto zien, maar ja de koffers hadden we mee naar de kamers dus er lagen geen waardevolle spullen in de auto. Uiteraard is deze parkeergeld meevaller uitgegeven in een goed restaurant. Lekker op een terras gezeten met een stevige warme föhnwind om ons heen. (We kennen iemand die dit tondeuse wind noemt HaHa).

Morgen naar Curaçao. Auto inleveren en vliegen maar.................

Groetjes

1. Jolanda:
    11 september 2014
    Hoi Hoi wat een verhalen leuk hoor . Wat zullen jullie je eigen bed waarderen straks