De terugreis en weer wel thuis.

17 september 2014

De terugreis.

De huurauto ingeleverd op airport Hato Curaçao en door naar de incheck balie, de E tickets komen er allemaal in één keer uitrollen. In een mum van tijd zitten wij bij de vertrekhal. De douane afhandeling gaat hier erg vriendelijk. Zowaar het vliegtuig van American Airlines is en vertrekt op tijd.
dit hebben we nog niet meegemaakt bij British Airways.
We komen op tijd aan in Miami ook hier loopt alles gestructureerd en zijn arriverende en vertrekkende passagiers goed gescheiden van elkaar. Het verloopt hier automatisch, het kan niet missen. Even uitrusten en op MIA airport een hotdog genomen. Algauw kunnen we boarden bij British Airways.
Het vliegtuig is nu ook niet vol, (wij schatten in dat 60% vol is). Naast mij kwam een zenuwachtige magere in en in donkere jongere man uit Haïti zitten. Ik heb hem netjes verzocht om een plaatsje op te schuiven (in de midden rij), zodat we allen meer ruimte hadden. Ik vroeg hem waar hij naar toeging."Londen" zei hij, maar wat hij daar gaat doen???? De stuwadres kwam hem nog een paar verloren tickets brengen. Daarna heeft hij de hele reis gezeten met een doekje in zijn hand om zijn zweet af te vegen. Hij wou ook niets eten....????  Bolletje slikker??? Vreemd, want de TSA controleerd strenger dan wat wie dan ook. Dus een zwenuwpees??? We'll never know.
Het British Airways vliegtuig vertrek zowaar op tijd. Maar bij aankomst in Londen konden we niet naar de gate taxiën, er stond daar nog een ander vliegtuig. Dus afwachten in het vliegtuig op het vliegveld, totdat  deze koekoek vertrok. Half uurtje later konden wij uit het vliegtuig en lopen.... op het naar ons gevoel te grote vliegveld Heathrow. De organisatie is hier al veel minder dan in The US. Wachtend bij het infobord en maar kijken vanaf welke gate we vertrekken. Vertraging 25 min (ze zeggen 15 min) we kunnen boarden om 11:24 terwijl het al 11:35 was en de gate nog onbekend.
Tja..  van Londen naar Amsterdam is een vlucht die 40 - 45 min duurt. Het taxieren op het vliegveld kost 2 x10 minuten dus samen een uurtje. Het vliegtuig dat ons naar Amsterdam moest vliegen was i.v.m. storing vervangen door een vliegtuig dat bedoeld was voor Zurich.  Deze vogelpainted airbus zag er mooi uit.
Wij vragen ons af waarom de laatste tijd erg veel storingen zijn met vliegtuigen, (zie eerdere reislog)  laten we hopen dat dit geen bezuinigingen zijn, die men middels een risico analyse heeft doen besluiten om minder onderhoud te laten plegen. Want de bingo crash komt dan geheid. (een KLM vliegtuig die voor ons vertrokken was vanaf de Antillen moest uitwijken en landen in Ierland ,omdat één motor was uitgevallen).

Schiphol is weer meer georganiseerde Hollandse chaos en alles loopt door elkaar, maar het verloopt voorspoedig. Even eten en drinken op Schiphol en dan naar de schuttlebus, om ons naar de auto te laten brengen die bij Ibis hotel stond.
Naar huis in gestrest zigzaggend rijdend verkeer file in en uit. Dus hiermaar even drie uur overgedaan (we konden dus drie keer naar londen vliegen) Dit is wat we hebben gemist....Welkom in Nederland.

O ja de koffers van ons zijn door TSA in Miami grondig onderzocht en voorzien van een roze stickertje en een pamfletje. Ze hebben geen bolletjes gevonden, maar wat dan wel? Dat vertel ik jullie wel een keer. Ik denk dat de slikker uit Haïti nu op de pot zit.

Niet klagen, want we zijn weer heelhuids en gezond thuis gekomen, waar buurman Rob ons gazon maait en Ceres ons staat op te wachten. Danki, danki. en nog eens danki.

Bedankt en de groetjes, see you soon.

Marianne en Alex

1. AJ Grootemarsink:
    19 september 2014
    Heel fijn zo.n geweldig thuiskomst.
    en natuurlijk dat alles zo mooi is verlopen.

tot snel..