Bewolkt maar wel warm

12 september 2014 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon dia,

Vanmorgen hebben wij ontbeten in het huisje aan het zwembad, gewoon broodjes uit de oven. (In de supermarkt ligt veel producten van de Jumbo of Markant). We maken ons klaar voor een kleine rondrit. Terwijl we de koelbox inpakken stort hier de regen heel eventjes met bakken uit de lucht. De natuur heeft het nodig, want er is niet veel gevallen dit jaar. Gelukkig voor ons duren deze regenbuien kort, maar het blijft wel warm.

De rondrit ging langs de Kleine Knip en de grote knip. Dit zijn leuke stranden met veel lokale bevolking die overigens hier niet liggen te bakken in de zon. Zij maken gebruik van de picknicktafels die onder de palmbladeren parasolletjes staan. Pakken dozen uit met etenswaren en zitten gezellig te eten met af en toe een duik in het water.

Doorrijdend naar het noorden richting Westpunt zijn we opzoek gegaan naar Watamula. Een groot gat in de bodem die verbinding heeft met de oceaan. Als het stormt spuit het water hier meters omhoog. Om hier te komen moesten wij over onverharde wegen die door de regen behoorlijk tot gladde blubber pudding waren gemaakt. Maar de auto had geen moeite, alleen erg goed uitkijken waar je rijdt. Aan de eind van de rit was de velg maat met één inch aangegroeid met modder en steentjes. Op het asfalt hebben we ons ontdaan van deze laag blubber op de banden. Hier moet je niet achter rijden. Bij Bahia Lagun hebben we mooi gezeten naar beneden kijkend op de baai. Het eten is hier niet van kwaliteit, maar de smoothies wel. Helaas ook hier weer de gefrituurde kroket en patat uit Nederland op de menu kaart. Het broodje terryaki was een bolletje "puntje" geroosterd brood met zes stukjes kipfilet en een jus van terryakki er overheen gegoten. Erg jammer want er is vorstelijk voor betaald. Als je hier met creditkaart betaald betaal je 5% extra. Dus cash betalen is een optie. De Leguanen liepen hier mooi rond te lopen, wachtend totdat een toerist ze voert met fruit of groente. Ze zijn erg tam en brutaal. O ja ook nog ff gedoken bij de baai met veel mooie kleurrijke vissen, maar helaas geen schildpadden vandaag. Wel een Antilliaans schooluitje met kinderen in het water. Leuk om te zien.

Weer bij het huisje
De tuinman heeft even met ons meegedronken, hem hebben we gevraagd wat typisch Antilliaans is, want de Nederlanders gaan er vaak naar hun eigen resort, of patatje van Adje. (Je herkend ze uit duizenden). Ook heeft de tuinman verteld waar en wat hij zoal heeft gedaan voor de kost. Deze dankbare aardige Antilliaan ging lachend weer aan zijn werk. En wij hebben nog even een wasje weg gewerkt met een wasmachine binnen de 20 minuten. De andere gasten zijn hier allemaal vriendelijk en hebben allen de zelfde gedachte, het is hier goed vertoeven. Voor hun ook geen mega resort.

@ Michel ik ben goddelijk. Hier ook viswater te ballast!!  (Met Harpoen lijkt me leuk).

@ Marja de verklaring wil ik wel eens horen. haha

groetjes Ons