St Petersburg en dolfijnen gespot

5 september 2014 - Saint Petersburg, Florida, Verenigde Staten

Anna Maria (beach) Pier Hier komen elke dag dolfijnen voorbij. Dus spotten maar ! JA!!!

How are you?

Daar begint elke Amerikaan mee, uit beleefdheid of gewoon verlegen om een praatje of hopen op "tip" geld. Zo ook weer op deze vroege morgen toen de Serveerster ons ontving voor het ontbijt. Zij verontschuldigde zich, omdat ze niet in de juiste kleding ons ontving, maar wat wil je nou mooier dan een ma Flodder type met cowboy boots aan. Deze hartelijke vrouw was ingevallen, omdat ze een collega moest vervangen, die autopech had. Zij heeft ons ontbijt perfect verzorgt. De collega die autopech had kwam later en heeft onze koffie nog bijgevuld. Zij vertelde dat de beestjes van gisteravond eigenlijk NOSEEHIMS waren (no see hims) door de juiste klemtoon weten we nu wat dit zijn. Tegen de avond aan kwamen deze tevoorschijn. Ze zitten op het strand, maar ook wel onder de palmtak daken. brrr brr Kriebels krijg je ervan. Gelukkig groeien ook de muggenbulten gestaag, dus vanmorgen eerst behandelen met gel. Mooi dat de fire ants ons nog hebben overgeslagen om de tropenplaag maar niet compleet te maken.

Op naar Captiva en Sanibel island , deze stranden schijnen vol te liggen met mooie schelpen. Helaas voor ons deze dag niet. Als je schelpen zoekt kun je beter uitwijken naar de nabij gelegen eilandjes in de zelfde golfstroom. Op Captiva wonen ook rijke Amerikanen met eigen strand, aanlegsteiger en of pier. Leuk als je een joggende jonge vrouw ziet die een baby heeft welke in de kinderwagen ligt en wordt voortgeduwd door een verplichte mee joggende Mexicaanse nanny. Vorig jaar toen we aan de westkust van Amerika waren geweest had men Silicon Valley, hier noem ik het maar Silicon Titties. Het gehalte vrouw met siliconen is hier hoog.  Over de highway 41 / 75 op naar Anne Maria Beach (alles wat er tussen lag hebben we overgeslagen, omdat de stranden en omgeving zijn volgebouwd met Hotels, huizen met geclaimde stranden en resorts en vakantieparken). Anne Maria Beach heeft de originele sfeer van Florida nog redelijk weten te behouden.  Laagbouw huizen van hout in de meest mooie kleuren. Veel mensen weten niet dat men vanaf de pier dolfijnen kan spotten. De kans dat je ze ziet is erg groot. In deze baai krioelt het van de kleine en grote vissen die zich vaak schuil houden onder de pier. Dit trekt dolfijnen en pelikanen aan die met hun schepsnavel kilo's visjes verorberen. Marianne zag als eerste de dolfijnen. Vanaf de pier aan de bar konden we ze mooi bekijken.

De temperatuur was opgelopen naar 96 Fahrenheit  (circa 34 gr. C.). Dus op naar de auto die als koelkast fungeerde. Rijdend langs het strand zag Marianne dat een schol dolfijnen met ons mee zwom. Gauw gestopt en gekeken, we weten dat dolfijnen fotograferen best wel moeilijk is. (Gran Canaria 2010) dus zijn we onder een boom gaan zitten op het strand, gewoon kijken en genieten van deze spelende dolfijnen.

Over de Sunshine Sky Way brug gereden (deze rit is gefilmd door Marianne en Alex als geluidsman, zal ik later toevoegen als we er weer zijn, want ik ben namelijk het USB koppelsnoertje vergeten) en net na deze brug zat ons hotel waar we ons hebben ingecheckt. Het hotel is hier minder mooi dan wat we in deze reis hadden gezien. Wel schoon wat wij het belangrijkste vinden maar gedateerd in onze ogen, dit is American style dus daar een normaal verschijnsel.

Morgen gaan we noordelijker waar de bebouwing minder wordt en de natuur weer de overhand neemt. In de namiddag zijn we ook nog langs St. Pete Beach gereden, maar dit staat in de schaduw van Anne Maria Beach. In St Petersburg hebben we nog even geshopt in de Walmart, deze stond in een niet zo'n rijke buurt wat je kon zien aan de klanten. Helaas heeft The US niet zo'n sociaal stelsel zoals wij die kennen. Wel betalen ze hier veel minder tax en zie je shopping malls aan de lopende band. Want geld moet rollen om de economie in stand te houden. In Downtown St. Petersburg was een feest met rockmuziek, waarbij de straten waren afgezet. We hebben daar gegeten bij een vreemde Italiaan die het eten opdiende volgens gaarkeuken principe. Maar de klanten liepen hierin en uit. Het eten zag er niet uit en het stonk naar verbrande pizza, maar spaghetti met meat balls. Het smaakte goed. .Tip voor die nog moeten gaan Downtown Tampa is mooier dan downtown St. Petersburg.

We liggen nu even op bed om deze log te schrijven met een zak Beef Jerky tussen ons in. Wij voelen ons al een beetje Amerikaan.

O ja nog even douchen en de muggenbultjes insmeren !!!! ..............

groetjes ons.............

@ Jelky en Peter succes!

@ Ceres filmpje van de Alligator plagen is hilarisch en zet ik thuis er op.

@ Jolanda en Benno ze hebben hier Hollands Bier, ze zijn er gek op.

@ Wim groetjes en kalm aan doen...

1. Benno Beuwer:
    6 september 2014
    Heb jullie verhalen gelezen, dus in de U.S. kun je ook een Grolsch beugel wegwerken. Toch mooi, dat je de dolfijnen hier zo in de natuur kunt aantreffen, komt the great white shark hier ook voor? Het is ook wel prettig dat je een rijdende koelkast bij je hebt met deze tempereturen overdag. Ik volg jullie blog zo goed als dagelijks, toch leuk om te lezen wat jullie daar allemaal tegen komen, ps ook al op de koffie geweest bij Gloria Estafan in Miamy? Nog veel plezier Alex en Marianne daar in Floriada, Groet Benno Jolanda en Sam.
  2. Deen:
    17 september 2014
    muggen en muggenbulten wij weten er alles van. op deze reisdag vertoeven wij aan het mooie Gardameer in Italië, echt prachtig mooi maar die muggen...we worden er niet goed van, op de meest idiote momenten prik prik ....en die smeersels helpen niet...enige wat hier helpt is die stick van azaron!!! tippie voor de volgende reis...(sorry een wat late tip).