part 2 ..............Laid Back bij Outtrigger beach Resort.

4 september 2014 - Fort Myers Beach, Florida, Verenigde Staten

Alligators

Fort Myers Outtrigger Beach Resort

kroki

Deel twee,

Om een ontbijtje te scoren in the Everglades is niet zo eenvoudig, we kwamen uit bij native American. Hier kregen we ook weer een goed ontbijt en dat is het halve werk. Goed volgegeten hebben we de reis hervat. The Tamiami trail is geasfalteerd, hetgeen autorijden en natuur beleven minder leuk maakt. Dus hebben we bewust gekozen voor Loop Road, welke later onverhard wordt. Omdat het geen hoogseizoen is zijn we in de iets meer dan twee uur durende trip geen enkele auto tegengekomen. Langs deze route zijn we vaak gestopt. Geweldige natuurlandschappen gezien. Maar het leukste van deze route is, het "barst" er van de alligators, die lekker zitten te zonnebaden. We konden ze op twee meter afstand benaderen. Behalve één hele grote van circa  4 meter lang, hiervoor zijn we maar even in de auto blijven zitten (echte helden). Nog geen meter naast de auto lag deze grootvader als een standbeeld Traag kijkend naar ons bleef hij stil liggen. In de weerspiegeling van zijn oogbol kun je ons zien. Respect voor deze dieren. Tja, om toch meer actie te hebben heb ik hem besproeid met een bidon bronwater. Binnen één seconde bewoog hij van stilstand in actie stand. 180 graden gedraaid en met één plons de plumb in. Je schrikt er toch nog van ook al zit je in een auto. Terwijl ik dit filmde liep voor de auto nog een alligator langs. Marianne zag deze terwijl ik de actie van de bronwater alligator aan het filmen was. Trok ze mij aan mijn schouder. Nog net kon ik de achterpoten en zijn staart zien. Wat grote alligator was dit nog groter dan die ik filmde.  Dus pootjes en handjes binnen boord houden bij grotere alligators. (mooi dat we toen niet uit de auto zijn gegaan).  We hebben ook nog een trail proberen te lopen door het riet (shawgrass), een smal wandelpaadje door de swamp, maar na 150 meter zijn we terug gegaan. Ons potje Duitse Deet Brumm (anti mug) deed niet helemaal zijn werk. Of de muggen weten net de plekjes te vinden waar je net niet kon insmeren. We hebben niet alleen mooie vogels gezien, maar ook insecten die meededen aan een kleurwedstrijd.

Na 23 mile kwamen we weer uit op Tamiami trail, langs deze weg is ook het kleinste postkantoortje van de US gelegen. Voor Gerrit oet Helder'n hebben we een paar kaarten gekocht met speciale bestempelde postzegels. Everglade City was in diepe ruste, want het toeristenseizoen is net afgelopen. De locals zijn weer in de meerderheid. Deze zaten binnen in de horecagelegenheden. In een van deze gelegenheden hebben we een homemade Key lime Pie gegeten, welke voortreffelijk smaakte.
De naast gelegen uitkijktoren zou een uitzicht hebben op National park 10.000 islands maar met zijn 108 treden was deze niet hoog genoeg om deze eilanden te zien. Alle zweetdruppels voor niets geweest (bij 33 graden en hoge luchtvochtigheid). Onderweg naar Naples hebben we de Big Cypres bend trail gelopen, welke dwars door de moerassen loopt, erg mooi, maar het was ook erg warm. (gevoel zoals in de vlindertuin in Emmen).

Jetset Naples hebben we overgeslagen, hiervan hebben we geen spijt, want het doorrijden naar Outtrigger Beach Resort waar we ook overnachten is een groot succes.
Een geweldig mooi spierwit strand met eigen tiki bar. Vanuit de hotelkamer loop je zo de Golf van Mexico in. Na een welkomstdrankje van de zaak hebben we gezwommen in de golf van Mexico. Wat een heerlijke temperatuur heeft dit water (circa 30 - 31 graden)!!!. Volgens Marianne warmer dan in ons bad, voor mijn gevoel klopt dat ook. Tijdens het zwemmen heb ik nog één of ander grote vis van een meter lengte onbedoeld geschopt, dat is schrikken!!! Na het zwemmen heerlijk onder de douche en daarna netjes aangekleed naar het restaurant van Outrigger Beach Resort (Deckside cafe). Eten onder de palmtakken overkappingen kijkend naar de zonsondergang met life muziek en geweldig leuk swingend personeel, wat wil je als een gast nog meer? Lopend naar de zee werden we aangevallen door NOSEEHIMS. Dit zijn bijna onzichtbare kleine diertjes die kriebelen over je lichaam, vooral bij het gezicht. Dus maar weer onder de douche. ............ hierna Pap et'n en naor bedde op zijn Twents.

Marianne en Alex groeten u.