Van Midden Florida naar East Coast Cocoa Beach.

7 september 2014 - Cocoa Beach, Florida, Verenigde Staten

Ron Jon

Cocoa Historic District

Ron Jon

Vandaag lichte mot regen, met opklaringen.

Het hotel in Orlando is helemaal niets mis mee, maar staat aan de International drive. Aan deze drive zitten ook Seaworld, Universal studio en een overdosis aan kermisgehalte, welke vooral  s`avonds compleet is. Je kunt met een trambus de Int'l drive op en neer laten rijden. Wij hebben gekozen voor de auto, want de drive is goed te rijden. Omdat het onweerde zagen wij ons niet tien a twintig minuten bij een halte staan wachten. Toen we in de auto stapte waren de onweersbuien overgetrokken en waren de temperaturen s'avonds weer gestegen naar 27 graden. We hebben de Outlet shopping mall aan de Int'l drive bezocht en zoals altijd met niets vertrokken, op een paar kleinigheden na. Waarom hier toeristen heen gaan met lege koffers is ons een raadsel. Het is wel een komisch gezicht gestreste dames met grote koffers op wielen achter hun aan hobbelend. Hun motto "shop till you drop". Voor de aanbieding hoef je niet te gaan, want je betaald gewoon de going price in plaats van de iets duurdere adviesprijs. Clarks outlet is hier ook Jor !! Weer teruggereden naar het hotel en daar in de buurt bij een socialising Pub Yamaz gezeten. (Mooi woord, maar hoe kom je erop het is gewoon een gezellig eetcafé). De bediening zette ons aan een tafel en toen kwam niemand meer langs. Kijkend naar de andere zijde van de drive zagen we een ijscozaak. Dus opstaan en daar naar toe gaan. Tja en toen kwamen er van alle kanten obers aan die hun tip geld zag vertrekken. Yamaz!!  Aan de andere zijde zag het ijs er niet uit, ook hier maar weer vertrokken. Naast deze ijscozaak stond een kleine supermarktje met vriendelijke eigenaar waar we Ben & Jerry ijs hebben gekochten en een paar lepels hebben meegekregen. Zittend op een bankje hebben we s'avonds veel kleurrijke figuren gezien. Vooral die gaan naar de SM winkel op het hoekje van het pand.

We hebben goed geslapen en zijn weer vroeg vertrokken. Vandaag begon de dag met lichte bewolking en motregen, later die dag zijn de hogere temperaturen gewoon weer teruggekomen. We hebben Daytona Beach maar overgeslagen net als een deel van de Old dixie road, want dan zou de reis te lang duren. Via Titusville (waar we ook hebben ontbeten) zijn we doorgereden naar Meritt Island. Hier kan men een onverharde natuurroute rijden the Black Point Wildlive drive. Vandaag geen entreegeld in een busje gooien want het is zondag. Zeker een aanrader voor de natuurliefhebbers het is een mooi moerasgebied / wetland dat erg afwisselend is. Weer waren we de enigste in het park, we zijn geen mensen tegengekomen. Wel veel vogels en ook nog alligators in het water gezien. Doorrijden naar Manatee view. Helaas was geen manatee waar te nemen op de bekende Brug met manatee view. Allerlei lokroep geluiden gemaakt maar nee niets, alleen een verstopte verschrikte adelaar die erg schrok, omdat ik op een grasspriet fazant geluiden aan het imiteren was.  Via Cape Canaveral Kennedy space center naar Cocoa historisch district gereden, waar nog the Soutern sfeer heerst. Leuke winkeltjes en terrasjes. Van Cocoa naar Cocoa Beach is maar 6 mile, onderweg zagen we nog dolfijnen zwemmen. Werelds bekendste surfshop Ron Jon welke niet ver van ons hotel lag hebben we een paar reuze badlakens gekocht. Kan nog wel van pas komen op Curaçao. Bij het hotel was een reggaeband die onder een palmbladeren tiki bar mooie muziek maakte. Nadat we hier wat hebben gedronken ben ik met reggae ritme de Oceaan in gesprongen. Van zwemmen krijg je honger, dus hadden we zin aan een degelijke maaltijd. Dat is niet echt op Cocoa Beach te vinden, dat wil zeggen altijd weer die zelfde voedingsketen industrie die rij aan rij naast elkaar aan de kustlijn of langs de wegen liggen.

Op naar Cocoa Historisch District en daar hebben we geweldig gegeten bij Sublime. Het voorgerecht was een tapas wat leek op een reuze "Bitterbal" de echte naam was voor ons niet uit te spreken. De aardige bediening stond vol aandacht te luisteren toen ik hem vertelde dat deze bal in Nederland in kleinere vorm met een aantal van 6 á 8 na 22:00 aan de bar wordt genuttigd met een koel glas bier of borrel. Terug naar de keuken konden we de ober horen vertellen, aan zijn mede collega's dat, dat "Bitteur Ballhen" waren in Holland. Na intern beraad in de keuken van het luxe restaurant werd internet geraadpleegd. Vol tros kwamen ze met hun smartphone aan zetten en lieten ons de foto van de bitterballen zien. Zijn dit ze??? Ja het klopte, maar deze grote reuze "bitterbal" ter grote van een gehaktbal was veel lekkerder. Ze waren trost dat ze onbedoeld de Nederlandse bitterbal hadden verslagen. De tip van kleine porties aan de bar wordt nu meegenomen in hun assortiment. By the way de Steak was ook geweldig !!!!

@ Benno, Wij hebben Daytona Beach overgeslagen, rijden over het strand doen we dan maar gewoon bij het Hulsbeek.

@ Bert en Wilma veel plezier in Antwerpen.

groetjes van ons

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. AJ Grootemarsink:
    8 september 2014
    ha ha leuk van de bitterbal..
    fijne dag ..
  2. Marja Euverman:
    9 september 2014
    Hallo luitjes,
    wat een verhalen, zo houden jullie iedereen toch op de hoogte.
    Nu laten jullie de USA even achter jullie, en op naar Curacao.
    Daar zullen jullie ook ongetwijfeld genieten, en ons hier weer van de nodige verhalen voorzien.
    Veel plezier,
    gr. uit Itterbeck
  3. Ceres:
    9 september 2014
    Hallo Schatjes,

Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Zou best een goed idee zijn om hier bitterballen te verkopen in een gehaktbal formaat.

Jullie zijn goed aangekomen in Curaçao en daar ben ik blij om. Geniet goed van het mooie eiland. Jorian en ik hebben onze voeten ook op de bodem van Curaçao gezet, maar dat was helaas voor een tussenlanding en het was pikkedonker.

En pap, gebruik de onderwatercamera maar eens goed! Benieuwd hoe de onderwaterwereld eruit ziet in Curaçao. Ik duim voor je dat er een zeeschildpad voorbij zwemt tijdens het snorkelavontuur.

Ik hoor snel weer wat van jullie.

KUSJES!!