The Keys en art deco

3 september 2014 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Gezellige stranden

Bahia Honda State park

Hallo beste mensen,

Onze reis kan beginnen, na vertragingen maar ook met de mooie upgrades hebben we er helemaal zin in.

Vanmorgen waren we vroeg wakker en wij zijn meteen vertrokken naar The Keys. Bij Key Largo hebben we ontbeten, met een Frence Toast en een All American breakfast. Nu zijn we de dag pas echt begonnen. Erg lekker hoor, met verse aardbeien, reuze "wentel teefjes" met cream en siroop en voor mij  bacon met eieren, gebakken aardappels en scones. Tijdens dit ontbijt kwam er binnen 5 minuten tijd grote bakken met water uit de lucht vallen en daarna hebben we geen regen weer gehad. De dame van het restaurant wees ons op de landkaart aan wat we zeker moesten bezoeken. Algauw voegde er zich een tweede dame erbij, "kibbel, kibbel, bla, bla, bla" en hun oordeel was, alles is mooi. Tja, zij hadden gelijk alles is mooi en `the laid back` gevoel is hier erg aanwezig.

Rijdend over de mooie Overseas highway die alle grotere eilandjes met elkaar verbind kunnen we de ene naar de andere mooie punt bekijken. Het zijn er te veel om te beschrijven, deze weg is terecht één van de mooiste van de US.

Bij Robbies hebben we pelikanen en tarpon vissen van wel twee meter lang gevoerd. Deze tarpon vissen komen met halve lichaamslengte uit het water om de gekochte kleine visjes uit je handen te eten. Het was lekker rustig zo op de vroege morgen. Nadat we nog een paar mooie witte strandjes hebben bezocht zijn we naar een schildpad opvangcentra gegaan. Na een introductiefilm en een uitleg zijn we met de vrijwilliger / ranger naar het schilpaddenziekenhuis gegaan. Aansluitend mochten we de bassins bekijken, waar we deze geweldige dieren mochten bekijken. Goed dat dit er is maar je ziet deze dieren het liefste in zijn natuurlijke omgeving.

Als je de foto´s gaat bekijkt kunnen jullie ook zien dat we bij no name pub geweest. De foto´s spreken voor zich. Een pub zoals alle pubs hadden moeten zijn. Het was erg gezellig en we hebben er erg goed gegeten. (Bread with home made smoked Pig and patatoes). Nog nooit hebben wij zo'n groot broodje gehad. Hier bij no name pub hangen de muren en plafonds vol met dollars. (> 140.000 stuks). Drie op reis was hier ook geweest. Tip; ze hebben ook pizza's waar ze erg bekend om zijn, maar die zijn zooooo groot, dus vraag om een doggie bag dat is hier heel normaal.

Bij Bahia Honda State park zijn wij met de voetjes in het water geweest, wat een mooie strandjes en wat een mooie kleuren pallet heeft de natuur hier. De brug waar een stukje tussen uit is is erg fotogeniek.

Een mooi strandje is onder andere ook bij Mile marker 88 (Key Largo), hier is ook een leuke Tiki bar aan het strand. Tevens ook in Key largo the limon pie factory bezocht en met de eigenaar gesproken. Deze man was van oorsprong een Braziliaan en heeft zijn hart verpand aan The Keys. Hij had de tijd en we weten nu zijn hele levensverhaal.

Tegen de avond aan met hoge zwoele temperaturen hebben ook nog even Miami Beach bezocht. Twee jonge meiden uit Nederland kwamen we tegen bij de bushalte. Zij waren al bij Lincolnstreet, 17th street  en Art Deco geweest. Dus deze gezellige dames zeiden dat wij hun maar moesten volgen. Haha, wel ff gezamelijk een bushalte te laat uitgestapt. Dus meer lopen naar het Art Deco district.... Helaas heeft the USA niet veel historie als Europa. dus....voor ons gewoon gezellige boulevard. Zoals Europa er velen heeft............ Terugreis naar hotel met de bus met een lastige schizofrene dronkaard bij de bushalte.

Tja deze keer een beetje een opsomming van wat we hebben gedaan, want de knollen zij op . Marianne is klaar met douchen en nu spring ik onder de douche.... Eigenlijk is The Keys het art deco district van de natuur , daar kan zelfs Miami Beach niet tegen op, maar laatst genoemde mag je zeker ook niet missen........kleurrijke ......patserige ....figuren....ratjetoe van mensen............................ Het deuntje van het goede doel schiet door me heen "maar dat land bestaat niet echt". Maar dit gedeelte Miami moet je toch even hebben gezien. O ja hier praat 65% Spaans, "olé" ! wat het nog kleurrijker maakt.

Groetjes Marianne en Alex.

1. Ceres:
    4 september 2014
    Hebben jullie de groeten gedaan aan de andere flying turtles? Zo te lezen zijn jullie de dag goed doorgekomen en ik kijk uit naar het volgende verhaal.

KUSJES! C
  2. Wilma Van Olst - Teekema:
    5 september 2014
    Het is allemaal wel weer indrukwekkend hè, en super mooie foto's
    Ik heb ze moeders ook laten zien en de verhalen uitgeprint.

We gaan morgen weg, dus denk ik dat we een paar dagen niet reageren, ik weet niet hoe ons internet is. Maar we sms wel.

Doe voorzichtig.